tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

Snart jobb och med en bättre lösning!

Publicerad 2019-10-10 20:17:53 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Då börjar det närma sig comeback på jobbet. Jag har ju kämpat mot Försäkringskassans idioti om att jag ska börja jobba 100% från dag ett, att göra det hade aldrig lett till något gott. Tack vare Charlotte får jag en lugnare ”inskolning” på jobbet, hon rev upp himmel och jord för att jag skulle få den möjligheten. Själv hade jag inte orken att ta tag i det för jag var i så dåligt skick efter deras behandling av mig under flera veckor. Tur att man har en fru som månar om en för man måste fanimej vara frisk i det här landet för att klara av att vara sjuk!

Som läget är nu ska jag börja jobba 50% f r o m måndagen den 14/10. Nu är det inget jag tänker göra, jag tar semester första veckan och börjar jobba 25% veckan efter. Resterande 25% kommer jag att lösa med semester under de första två veckorna för att sedan gå upp på 50% i början av november och köra så november ut. Om allt går som det ska så ska jag köra 75% under december för att sedan köra fullt ut efter årsskiftet. Det känns som en väldigt bra lösning och det gör att jag kan få en mjukstart för att det verkligen ska hålla i längden och slippa att hamna i detta lilla helvete igen, det är verkligen inget jag vill uppleva någon mer gång. Man hade kanske kunnat kämpa vidare mot Försäkringskassan men jag såg ingen vinning i det. Det gäller att välja sina strider, nu får jag en bra början och jag offrar bara fyra semesterdagar, det känns som ändå som en stor seger i min favör. Att bråka vidare hade kanske kunnat slå tillbaka och leda till något som inte hade varit en fördel för mig. Nu har jag en dryg vecka innan jag är tillbaka till det som kallas verkligheten. Det känns både konstigt och roligt men framförallt är det en lättnad att jag börjar känna mig någorlunda normal igen.

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela