tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

Solkräm och altanhäng!

Publicerad 2019-07-20 18:08:21 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Eftersom jag har så känsligt skinn så måste jag smörja in mig innan jag placerar min lilla kropp ute i solskenet. Våra solskyddskrämers bästföredatum har passerats med råge så när vi veckohandlade idag så investerade vi i en ny. De gamla vi hade har inhandlats utomrikes och var av diverse fabrikat som inte går att köpa här hemma. Den här gången blev det Nivea som fick följa med hem och jäklar vilka minnen det väckte när jag smorde in mig, det luktade verkligen sommar. Det är ändå något speciellt med doften av Niveas solskyddskräm. Så där satt jag hela eftermiddagen på altanen och glänste i solen och doftade sommar.

Efter dagens träning på gymmet och veckohandling på ICA Maxi så var altanhäng med ljudbok i öronen det enda som jag orkade ta mig för. När man har gjort några grejer på dagen så finns det inte mycket ork kvar, det är helt otroligt att man kan tappa kraften så fullständigt på så kort tid. Kroppen är det inget större fel på men jag blir helt utmattad i huvudet. Det är som om hjärnan drar ner rullgardinen och tackar för sig. Hoppas att jag snart får bli mitt vanliga jag igen för det här verkligen inte behaglig upplevelse!

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela