tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

Norvalla Marknad och Stråvalla Strand!

Publicerad 2019-07-25 20:08:22 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Idag var första gången på många år som jag besökte Norvalla Marknad, jag har ju jobbat sista torsdagen i juli varje år när marknaden går av stapeln. Trots ett antal års frånvaro så var allt precis sig likt, det var som om jag varit där igår. Nu är det ju så jag tycket att det ska vara att gå på marknad, man ska känna igen sig och det är i stort sett likadant på alla marknader oavsett namn. Vi var på plats tidigt för att slippa gå där när det var som varmast. Det blev inte så mycket handlat men det vi köpte var ätbart.

Efter marknaden cyklade vi i stilla mak till Stråvalla Strand för att få lite svalka, vi insåg att det skulle bli alldeles för varmt hemma på vår altan. Det gick t o m så långt att jag badade i havet för första gången i år. Enligt vad min kropp tyckte om temperaturen i vattnet var det kanske lite för tidigt men det var så varmt i luften att jag var tvungen att kyla av mig och ett dopp i havet gjorde susen.

 Bildbevis😀

Jag gör inte många knop om dagarna för att jag ska få vila så mycket som möjligt. Trots att gör allting i slow motion så är jag väldigt trött på kvällarna och mitt mående följer något slags varannandagsschema. Det är väl kanske inte riktigt så jag vill ha det men det är ändå ett stort steg framåt jämfört med för en vecka sedan. Jag sover väldigt bra på natten och det gör ändå gott för min återhämtning.

Idag var ju dagen som vi skulle åkt till London men tvingades ställa in resan p g a mitt mående. Med facit i hand är jag förbaskat tacksam över att vi avbokade eftersom det är runt 40°C där nu. Det hade inte varit roligt att försöka turista i en storstad vid den temperaturen. Då är det bättre hemma på stranden.

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela