tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

God nattsömn och hjärntrötthet!

Publicerad 2019-07-21 19:21:41 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Jag är oerhört imponerad av mig själv. I vuxen ålder har jag nästan alltid sovit oerhört bra men nu slår jag nog någon form av rekord. Jag somnar på väg in i sovrummet och vaknar väldigt många timmar senare, ca 10-12 timmar för att vara mer noggrann. Jag vet inte när jag sov så mycket på nätterna senast men det gör mig väldigt gott. Under våren har jag bara lyckats få ihop 5-6 timmar per natt och det är extremt lite när det gäller mig, då är det kanske inte är så konstigt att jag har hamnat där jag nu har hamnat. Jag kan garantera att jag inte ska slarva med sömnen på det viset igen.  

Idag var jag på Gamla Ullevi och tittade på Blåvitt när de mötte AFC Eskilstuna, en match som Blåvitt för övrigt vann med uddamålet. Jag var visserligen väldigt trött när jag kom hem men inte så där hjärntrött som jag har varit den senaste veckan när jag har gjort något. Nu var det lite mer normal trötthet och det kändes väldigt bra. Nu får jag inte dra för stora växlar av detta och imorgon kan det vara precis tvärt om, men idag var det i alla fall ett fall framåt.

Jag vill passa på att tacka för alla uppmuntrande ord och glada tillrop, det värmer i hjärtat på en trött medelålders gubbe!

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela