tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

För mycket värme och matsäck till stranden!

Publicerad 2019-07-26 19:51:15 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Satan i gatan vad varmt det är och har varit idag. Efter några timmar på stranden så cyklade jag hem när jag inte orkade vara kvar, jag fick nästan panik i värmen. Min förhoppning var att det skulle vara behagligare hemma på altanen i markisens skugga, så jäkla korkad man kan vara! Det var 35°C och vindstilla i skuggan, jag gillar sommarvärme men någon jäkla måtta får det ändå vara. Jag är fullkomligt nöjd med 25-gradig värme, det räcker alldeles utmärkt för mig. Jag mår inte bra när det är för varmt och absolut inte under rådande omständigheter, kroppen höll på att klappa ihop fullständigt och huvudet försökte hålla mig i balans. Jag kan meddela att det gick väl sådär och efter en svalkande dusch var jag tvungen att gå och lägga mig och sova någon timma för att orka resten av kvällen.

Det blev ett dopp i havet idag också, det var inte tillräckligt för att få kroppstemperaturen i balans mer än några minuter efter badet men jag tog mig i alla fall i vattnet och det var ju inte så illa, trots allt. Hoppas att vädret är fint imorgon också men det behöver inte bli riktigt lika varmt, åtminstone inte om jag får önska. Jag skulle må lite bättre om det blev lite svalare.

Nu har jag gnällt färdigt för idag, det fanns lite positiva saker med dagen också! Trots alla timmar i solen så lyckades jag med konststycket att inte bränna mig. För mig var det solskyddsfaktor som gjorde det jobbet. För kvinnan som satt bakom oss på stranden var det en luvtröja, långbyxor och ett paraply som såg till att hon inte fick en gnutta sol på kroppen. Fattar inte att hon klarade av att vara ute och ändå såg hon helt oberörd ut i värmen.
Kvinnan och hennes familj hade med sig ett gasolkök till stranden, de kokade grönsaker och nudlar, när det var klart kom woken och oljan fram och de friterade kyckling. Deras matlåda var således lite mer avancerad än vår. Vi hade ju bara ett par smörgåsar, några Brago-kex, en klase vindruvor, ett par flaskor mineralvatten, en burk läsk och några nektariner . Vi spelade således inte riktigt i deras division!

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela