tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

Golf och jobb!

Publicerad 2020-05-12 18:40:00 i Allmänt,

Halli hallå gott folk!

Nu var det sådär jäkla längesedan igen, men här är jag!

När jag slutade med fotbollen öppnades det en lucka av tid som måste fyllas av något, valet föll på golf. Visserligen var det planerat sedan länge att Charlotte och jag skulle testa golf när jag inte hade fotbollen längre. Men bara för att jag inte har fotbollen mer så innebär inte det att jag inte saknar allt som har med fotbollen att göra! Det är väldigt lätt att sakna en sådan förening, en så fin idrottsplats, fantastiska ledarkollegor och ett helt gäng gôrgoa tjejer! Men nu tillbaka till golfandet, DET ÄR SKITSVÅRT! Visst, bollen ligger still när man ska slå till den men den är jäkligt liten. Det är en fantastiskt rolig utmaning att ge sig på något nytt där man inte har några som helst förkunskaper. Vissa dagar när man tränar så går allt jättebra, swingen sitter, bollträffen är bra och bollen går rakt. Fem bollar senare hamnar man i skogen och fattar inte vad det var som gick fel! För en gång skull har jag inte satt några större krav på mig själv, målet är att ha klarat det Gröna Kortet innan säsongen är över. Nu går det ändå helt okej och jag kan nog säga att jag känner mig ganska redo för att gå min fadderrunda inom en snar framtid. Om man nu hittar någon som orkar släpa runt en rookie som inte har full koll.

 Swing it magistern!
 

Som de flesta av er redan vet så har jag varit sjukskriven sedan i februari helt utan ersättning från Försäkringskassan. De tycker inte att det har varit något fel på mig trots att experter på utbrändhet säger något helt annat. Som ni förstår så ger jag inte mycket för Försäkringskassan över huvud taget, må de brinna i helvetet!
Nu kom jag och Charlotte i alla fall överens om att jag ska vara hemma så länge jag behövde för att må bra. Nu är tiden kommer för att testa jobbet igen, visserligen ska jag inte direkt tillbaka till min vanliga tjänst, jag ska arbetsträna i vår butik för att bryta det dåliga mönstret som jag uppenbarligen hade i mitt sätt att arbeta. På måndag drar jag igång min arbetsträning med att jobba 25% under två veckor för att sedan arbeta 50% hela juni. Det ska bli roligt att komma igång igen, få träffa lite folk och inte bara sitta hemma och undvika att stressa upp sig. Till slut blir det stressande i sig! Det finns ju inga garantier för att det kommer att gå bra men det känns bra att komma igång så man kan ju alltid hoppas.
Håll era tummar för att det ska gå bra för mig!

Over and out!
”TB”

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela