tb.blogg.se

Jag är en på gubbe 50- med ett ungdomligt sinne som är gift med Charlotte och har två utflugna döttrar. Jag är väldigt fotbollsintresserad, för att inte säga sjukligt fotbollsintresserad. Min blogg kommer handla om mitt liv och mina intressen, d v s familj, sport, jobb och lite annat smått och gott. Jag skriver som jag tycker och tänker utifrån hur jag ser på saker och ting, inte tillrättalagt och förskönat. Om inte detta passar läsaren så finns det andra bloggar att vila ögonen på!

Segerblogg och skadeglädje!

Publicerad 2016-10-25 19:12:42 i Allmänt, Fotboll,

Halli hallå gott folk!

Jag skrev ju i söndags att det inte skulle bli något skrivande i bloggen idag om mitt älskade Blåvitt skulle förlora mot AIK igår. Eftersom jag nu skriver idag så kan ni säkert lista ut hur det gick! Helt riktigt, det var råttslakt på Gamla Ullevi, så blodet skvätte, kanske inte bokstavligt men i alla fall Det blev 1-0 till Blåvitt efter mål av vår underbare islänning, Elias Ómarsson, i den första halvleken. Säsongen är visserligen redan körd för vår del med en pissig placering i Allsvenskan, men att sabotera för AIK lättar ju i alla fall upp det en del! Även om jag inte känt mig helt hundra idag så har jag ändå mått som en prins. Dagen efter en seger mot AIK är bland det underbaraste man som Blåvitt-supporter kan uppleva, så jag har verkligen sugit ordentligt på den karamellen idag! Skadeglädjen som man känner när vi besegrar våra största rivaler går verkligen inte av för hackor!

Innan matchen var det ett fantastiskt fint tifo, det symboliserade att det var hundra år sedan man började spela fotboll på Gamla Ullevi. Kanske inte dagens arena, som invigdes 2009, men på platsen där Gamla Ullevi ligger har det spelats fotboll i hundra år. Klart att sådant måste firas!

 Så vackert att man blir tårögd!

Som jag skrev här ovan så har jag inte känt mig helt 100 idag, om det beror på att det blev väldigt sent igår eller om jag håller på att dra på mig en förkylning, vet jag inte. Jag hoppas verkligen på det första, jag har nämligen varken tid eller lust att bli liggande i feber och annat elände just nu. Vi får väl se hur jag är imorgon när jag slår upp ögonen. Om någon högre makt vill mig väl så är alla känningar borta i morgon när jag vaknar och jag får kämpa mig ur sängen precis som vilken vanlig onsdag som helst.
Även om jag kände mig lite risig så blev det ett gym-pass innan jag åkte hem, visserligen hoppade jag över rodden men det blev ändå ett hyfsat träningspass, med tanke på mina fysiska omständigheter, menar jag.

Over and out!
”TB” 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Thomas Bengtsson

Finns inte mycket att säga.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela